.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه هایی برای مقابله با گرمازدگی

دكتر يزدان نوروزي در گفت و گو با ايرنا افزود: در فصل گرما به دليل تماس مستقيم افراد با تابش نور خورشيد، بيماري هاي مختلف از جمله عارضه فشار خون، روده اي، عفوني و غيره شيوع مي يابد.
وي اظهار داشت: فشار خون بالا در فصل گرما از مهمترين علت مراجعه مردم به پايگاه هاي اورژانس كشور است به طوريكه اگر به سرعت اقدام هاي درماني در اين خصوص انجام نشود، احتمال مرگ فرد مبتلا نيز وجود دارد.
نوروزي با بيان اينكه نوشيدن مايعات فراوان، تنها راه پيشگيري از ابتلا به فشار خون بالا در فصل گرما است، ادامه داد: پوشيدن لباس هاي نخي و روشن، استفاده از كلاه و عينك آفتابي نيز براي جلوگيري از گرما زدگي توصيه مي شود.
اين پزشك به والدين توصيه كرد، كودكان در اين روزهاي گرم، كمتر در محيط هاي بيرون بسر ببرند، زيرا سيستم ايمني بدن آنان به دليل رشد بافت ها و سلول ها، در معرض گرما ضعيف عمل مي كند.
نوروزي با اشاره به اينكه گرما باعث تعريق شديد بدن افراد مي شود، گفت: سردرد، تهوع، سرگيجه و اختلال در بينايي از عوارض ديگر گرما زدگي است كه در مواقع ضروري فرد گرما زده نياز شديد به تزريق سرم دارد تا آب از دست رفته بدن وي، دوباره تامين شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.194 seconds.